وکیل دیوان عدالت اداری وکیل متخصص دیوان عدالت اداری 09122302302

دیوان عدالت اداری

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری در دفتر ما بدون پرداخت حق مشاوره بوده  و ما بصورت تضمینی پرونده های شما را در دیوان عدالت اداری به ثمر میرسانیم  جهت اخذ وقت مشاوره حقوقی رایگان و پذیرش وکالت با وکیل دیوان عدالت اداری با شماره ۰۹۱۲۶۱۶۱۱۲۱ تماس حاصل فرمائید – حضور یک وکیل متخصص یا قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری در پرونده شما سرنوشت ساز خواهد بود .

دیوان عدالت اداری عالی ترین مرجع رسیدگی به تظلمات اداری و دولتی در کشور میباشد که زیر نظر قوه قضائیه بعنوان نهادی شبهه قضائی برکلیه محاکم و تخلفات اداری و سازمانی توسط دولت ؛ وزارتخانه ها و نهادهای عمومی ؛ هئیت های تخلفات و پاره ای از محاکم اداری و انتظامی و شهرداری ها و … نظارت عالیه دارد. دیوان عدالت اداری در تهران متمرکز بوده اما در مراکز استانها نیز جهت رتق وفتق امور دفتری خود ومراجعین نمایندگی دارد اما رسیدگی قضائی صرفاًدر تهران صورت می پذیرد.

نحوه و چگونگی رسیدگی در دیوان عدالت اداری با ارائه دادخواست توسط ذینفع یا وکیل متخصص درطرح دعاوی دیوان عدالت اداری آغاز و بصورت غیر حضوری رسیدگی می گردد.
با توجه به تخصصی بودن وکالت در دیوان عدالت اداری حضور یک وکیل ماهر ومجرب وبا تجربه در امور دیوان عدالت اداری ضروری می باشد.

جهت مشاوره حقوقی رایگان با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری و پذیرش وکالت دیوان عدالت اداری بصورت تضمینی و به شرط موفقیت با شماره ۰۹۱۲۶۱۶۱۱۲۱ تماس حاصل فرمائید.

وکیل دیوان عدالت اداری 09122302302 وکیل متخصص دیوان عدالت اداری
وکیل متخصص دیوان عدالت اداری۰۹۱۲۲۳۰۲۳۰۲ وکیل دیوان عدالت اداری

اهم شکایات مطروحه در دیوان عدالت اداری به شرح ذیل می باشد :

۱)شکایت از آراء و احکام صادره از کمیسیون بدوی و تجدید نظر ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرها
۲)اعتراض به آراء کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری و ماده ۷۷ و بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری در خصوص عوارض شهری ، مشاغل و کسب و کارهای مزاحم و ساخت و ساز غیر مجاز یا خارج از پروانه در خارج از حریم شهر.
۳)اعتراض و شکایت از رای هیات تخلفات اداری و هئیت تجدید نظر تخلفات اداری و هسته های گزینش در خصوص اخراج، انفصال،تنزیل پست سازمانی ؛تغییر محل جغرافیائی خدمت ؛امور استخدامی و تبدیل وضعیت استخدامی مشمولین قانون استخدام کشوری و……..
۴)اعتراض به احکام صادره از هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار و هیات های حل اختلاف کارگر و کارفرما و امور بیمه تأمین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی لشکری و کشوری و سنوات و از کار افتادگی و مشاغل سخت و زیان آور و قانون خدمات کشوری
۵)اعتراض وشکایت نسبت به آراء صادره از ناحیه کمیسیون های رسیدگی به امور آب های زیرزمینی و حفره چاه غیر مجاز و فاقد پروانه ؛ هیات ماده ۵۶ قانون حفاظت از جنگل ها و اعتراض به واگذاری اراضی جهت اجرای طرح ها و هئیت های ۷ نفره واگذاری اراضی و منابع طبیعی و…..
۶)اعتراض به آراء کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری و مواد ۶و۸ سازمان زمین شهری و اراضی دایر ، باید و موات و احیاء اراضی
۷)شکایت از هیات های حل اختلاف مالیاتی و هیات رسیدگی بدوی به تخلفات مالیاتی و هیئت تجدید نظر رسیدگی به اختلافات مالیاتی قانون مالیات دهای مستقیم.
۸)اعتراض به تصمیمات ادارات ثبت اسناد و املاک و ثبت احوال در هیات های حل اختلاف ثبتی و هیئت نظارت بر افراز و تفکیک املاک مشاعی
۹)شکایت از آئین نامه ها ؛ دستورالعمل ها و مصوبات دولتی خارج از حدود اختیارات تصویب کننده از حیث مخالفت آن با قانون یا شرع و تقاضای ابطال آن مصوبات .
۱۰)صدور رأی وحدت رویه در هیات عمومی دیوان عدالت اداری که با شرکت حداقل دو سوم قضات دیوان عدالت اداری و به ریاست رئیس دیوان یا معاون قضائی وی تشکیل و ملاک صدور رأی وحدت رویه دیوان عدالت اداری نظر اکثریت اعضای حاضر میباشد.

وکیل دیوان عدالت اداری
نمائی از ساختمان دیوان عدالت اداری . وکیل دیوان عدالت اداری

شروع به رسیدگی در دیوان عدالت اداری

تشکیل پرونده و شروع به رسیدگی در دیوان عدالت اداری با تنظیم فرم دادخواست دیوان عدالت اداری توسط ذینفع یا وکیل دیوان عدالت اداری انجام میگرددو نمونهفرم دادخواست دیوان عدالت از طریق اینترنت در سایت ویا از دفاتر نمایندگی های استانی دیوان عدالت اداری یا از ساختمان مرکزی دیوان عدالت اداری در تهران قابل تهیه می باشد .
دقت فرمائید که تنظیم دادخواست امری تخصصی بوده و میبایست توسط یک مشاور حقوقی آگاه یا وکیل مجرب و ماهر و با تجربه وبا تخصص وکالت تخصصی در دیوان عدالت اداری انجام پذیرد و سرنوشت خود را به دست اشخاص نا آگاه و غیر متخصص نسپارید ؛ انتخاب وکیل مناسب و خوب تأثیر اساسی در اخذ نتیجه خواهد داشت.

✅ در دیوان همه روز تعداد زیادی پرونده از سراسر کشور ثبت شده و قضات فرصتی برای بررسی دقیق پرونده ها ندارند بنابراین عامل اساسی پیروزی در پرونده پیگیری میباشد .

طبعا قضات به سبب کثرت پرونده ها صرفا پرونده هایی را که پیگیری میشود مورد دقت قرار میدهند.

با توجه به تخصصی بودن وکالت در دیوان و اینکه بدون حضور وکیل احتمال موفقیت بسیار پایین میباشد لازم است از وکیل استفاده فرمایید .

بیاد داشته باشید که تنها یکبار فرصت اثبات حق خود را دارید .

🔴 ادرس دفتر ما:

تهران- میدان فردوسی نرسیده به خیابان ویلا کوچه نیایی پ ۱\ ۷ کد پستی ۱۵۹۹۹۳۳۹۱۱دفتر وکالت

# لطفا قبل از تشریف فرمایی هماهنگ بفرمایید .

# مشاوره حضوری در دفتر ما رایگان است .

#لطفا هنگام تشریف فرمایی حتما اصل کلیه اسناد و مدارک خود را همراه بیاورید .

#خوشحال میشویم قبل از تشریف فرمایی در خصوص عملکرد ما از دیوان تحقیق بفرمایید .

 

 نحوه و چکونگی ثبت دادخواست در دیوان عدالت اداری

بعد از تحریر و تنظیم شکایت و اعتراض شما در دادخواست و تهیه ضمائم آن با مراجعه به ساختمان دیوان عدالت اداری به نشانی : تهران بزرگراه شهید ستاری خیابان شهید مخبری  نسبت به ثبت آن شخصاً یا توسط  وکیل دیوان عدالت اداری اقدام فرمائید ؛ ثبت دادخواست در دیوان عدالت اداری بصورت حضوری در آدرس دیوان عدالت اداری که در سطور فوق آورده شده ویا دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در مراکز استانها صورت می پذیرد آدرس و نشانی دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در شهرستانها و شماره تلفن آنها در پایان این نوشتار ذکر گردیده است .
بعد از تسلیم و تحویل دادخواست طی یک پیام کوتاه به شماره همراه شما شماره ثبت و تاریخ و شعبه ارجاع شوند ه برای شما ارسال میگردد.

نحوه رسیدگی در دیوان عدالت اداری غیر حضوری است و طرفین جهت جلسات رسیدگی در دیوان عدالت اداری احضار نمی شوندو به همین سبب حضور یک وکیل متخصص دیوان عدالت اداری یا قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری در پرونده شما حائز اهمیت فراوان میباشد.

نحوه رسیدگی در دیوان عدالت اداری

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری ۰۹۱۲۶۱۶۱۱۲۱ وکیل دیوان عدالت اداری
وکیل متخصص دیوان عدالت اداری

بعد از ارجاع پرونده به شعبه و تکمیل بودن آن ابتدا نسخه ثانی شکایت شما به اداره یا مرجع طرف شکایت ارسال میگردد تا در مهلت یکماهه اداره طرف شکایت نسبت به ارسال پاسخ به دفتر شعبه رسیدگی کننده در دیوان عدالت اداری اقدام نمایند.
قانو ناً عدم ارسال پاسخ مانع از رسیدگی نمیباشد اما معمولاً تا زمان وصول پاسخ رسیدگی صورت نپذیرفته وبه همین سبب بسیاری از ادارات و سازمانها با تأخیر عامدانه در ارسال پاسخ به اطاله دادرسی دامن زده تا شاکی خسته و وامانده شود.
بسیار نیز دیده شده که سازمانها با امنیتی جلوه دادن موضوع و اینکه صدور رأی به نفع شاکی باعث تجری سایر کارکنان و برهم خوردن نظم و امنیت عمومی میگردد سعی در تأثیر گزاری ویا اعمال نفوذ در فرایند رسیدگی نموده و با ارسال گزارشات یا مطالبات اثبات نشده سعی در ترور شخصیت شاکی ویا بی اهمیت جلوه دادن شکایت شاکی و متقاعد نمودن قاضی دیوان عدالت اداری به عدم توجه به موضوع شکایت نموده وبه انحراف موضوع می پردازند.

در این زمان حضور حضور یک وکیل مبرز ؛ شجاع و با تجربه که بتواند پرونده را به مسیر قانونی خود باز گرداند بسیار حائز اهمیت می باشد.
فائق آمدن  وکیل دیوان عدالت اداری در این کشمکش که طرف مقابل نیز افرادی با تجربه در خنثی کردن شکایت علیه سازمان خود بوده وبه همین منظور گماشته شده اند و راه های نفوذ وبی اثر کردن ادعای شاکی را در طول سالیان آموخته و تجربه نموده اند بسیار حیاتی می باشد و دقیقاًٌ به همین سبب است که شاکی یا وکلای بی تجربه و کم سابقه و نا آشنا به ساز و کار دیوان عدالت اداری معمولاً قدرت مقابله با نمایندگان ادارات یا مکاتبات مسموم و بغض آلود سازمانهای دولتی که در چنین شرایطی سعی در مغلوبه نمودن شکایت را دارند را نداشته و بسیار دیده شده که اسیر بازی آنان گردیده و به جای پرداختن به قانون خود نیز به حواشی پرداخته و از اصل موضوع منحرف گردیده و میدان را برای رقیب خالی گذاشته که موجب رد دعوی و تضییع حق موکل میگردند.
وکالت در دیوان عدالت اداری نیازمند به وکیل با تجربه و ماهر و متخصص و کار آزموده ای می باشد که کاملاً به قوانین و ساز و کارهای تسلط و دارای تبحر کامل به قانون و رویه دیوان عدالت اداری بوده و صد ها پرونده را در این راستا به نتیجه رسانده باشد.

ارسال پرونده به شعبه جهت رسیدگی

بعد از وصول لایحه و پاسخ طرف شکایت و آماده شدن پرونده در دفتر پرونده تعیین وقت گردیده ودر وقت معینه به نزد قضات شعبه ارسال خواهد گردید.
قضات دیوان عدالت اداری هر گونه تحقیق و یا اقدامی را که لازم بدانند از ضابطین قوه قضائیه و مراجع اداری انجام داده و به حتی مجاز به اعطاء نیابت قضائی نیز در این رابطه می باشد.
همچنین وفق ماده ۳۲ قانون دیوان عدالت اداری در صورت در خواست شعب دیوان عدالت اداری کلیه واحدهای دولتی ؛ شهرداری ها و سایر موسسات عمومی و مأمورین دولتی موظفند در فرجه یکماهه نسبت به ارسال اسناد و پرونده مورد مطالبه اقدام و چنانچه ارسال ممکن نباشد دلیل آنرا کتباً به دیوان عدالت اداری اعلام نمایند ،در صورت استنکاف متخلف به مجازات مقرر در قانون به حکم شعبه به انفصال موقت از خدمات دولتی از یکماه تا یکسال محکوم میگردد.

صدور دادنامه بدوی توسط دیوان عدالت اداری

چنانچه پرونده از نظر قضات دیوان عدالت اداری معد صدور دادنامه به درخواست وکیل دیوان عدالت اداری باشد اقدام به صدور رأی توسط شعب بدوی دیوان عدالت اداری گردیده که به دادنامه دیوان عدالت اداری معروف بوده که معمولاً متضمن نقض رأی یا لغو اثر از تصمیم و اقدام مورد شکایت و یا الزام طرف شکایت به اعاده حقوق تضییع شده و یا رد دعوای مطروحه میباشد.

ابلاغ دادنامه دیوان عدالت اداری

بعد از صدور دادنامه مراتب به طرفین یا وکیل متخصص دیوان عدالت اداری ابلاغ خواهد گردید .
دسترسی به دادنامه از طریق نمایندگی های استانی دیوان عدالت اداری یا سامانه ثنا نیز امکانپذیر می باشد.

ورود شخص ثالث در دیوان عدالت اداری

ورود و جلب ثالث در دیوان عدالت اداری تابع مقررات آئین دادرسی مدنی بوده و چنانچه طرح دعوی در دیوان عدالت اداری به شخص ثالثی آسیب برساندو ورود ثالث مجاز است مقررات و نحوه ورود ثالث ،جلب ثالث ، اعتراض ثالث و استماع شهادت و شهود در دیوان عدالت اداری مطابق قانون آئین دادرسی مدنی بوده و علاوه بر آن چناچه صدور رأی منوط به اثبات ادعائی در محکمه حقوقی باشد، دیوان عدالت اداری تا زمان تعیین تکلیف پرونده دوم میتوتند قرار اناطه صادر نماید.

تجدید نظر احکام بدوی دیوان عدالت اداری

کلیه دادنامه های صادره از شعب بدوی دیوان عدالت اداری ظرف ۲۰ روز بعد از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی می باشد.
بر اساس ماده ۶۵ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری کلیه آرا ء بدوی دیوان قابل تجدید نظر خواهی می باشد.
در خواست تجدید نظر می بایست بر روی فرم دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری تنظیم و پس از الصاق تمبر هزینه دادرسی مرحله تجدید نظر خواهی به شعبه صادر کننده دادنامه بدوی و یا دبیر خانه دیوان تسلیم گردیده تا به یکی از شعبات تجدید نظر دیوان عدالت اداری ارجاع گردد.
شعبه تجدید نظر بعد از تبادل لوایح مبادرت به صدور دادنامه خواهد نمود.
شعبات تجدید نظر دیوان عدالت اداری چنانچه اعتراض تجدید نظر خواه یا وکیل دیوان عدالت اداری را وارد تشخیص ندهد رأی شعبه بدوی را عیناً تائید ودر غیر این صورت آنرا نقض و پس از رسیدگی ماهوی مبادرت به صدور رأی می نماید و علاوه بر آن چنانچه رأی شعبه بدوی دیوان عدالت اداری شامل اشتباهاتی از قبیل سهو قلم ؛ از قلم افتادگی یا، اشتباه تایپی باشد آنرا پس از اصلاح عیناً تائید می نماید.
رأی صادره به طرفین و وکیل قانونی آنان که اعلام وکالت در پرونده دیوان عدالت اداری نموده باشند ابلاغ خواهد گردید .
انتخاب وکیل خوب و متخصص در مرحله تجدید نظر خواهی در دیوان عدالت اداری و با  نگاه وکالت تخصصی به شکایت و دعاوی مربوطه در دیوان عدالت اداری ضریب موفقیت پرونده را صد چندان خواهد نمود.

بررسی پرونده های مطروحه در دیوان عدالت اداری نشاندهنده این موضوع می باشد که غالب پرونده های فاقد وکیل در دیوان عدالت اداری منجر به شکست و رد دعوی خواهان گردیده است .
هرگز فراموش نکنید که ادارات و سازمانهای طرف شکایت شما تسلط و تبحر کافی در دفاع از شکایت داشته و سالیان سال تجربه را با خود حمل می نمایند بنابراین مقابله با آنان کار آسانی نبوده و شما نیازمندبه وکیل متخصص دیوان عدالت اداری- مجرب با تسط و تجارب و پرونده های فراوان در دیوان عدالت اداری بوده تا تمام راه های مغلوبه نمودن پرونده توسط نمایندگان سازمانها و ادارات طرف شکایت را مسدود نماید.
نیاز به وکیل متخصص دیوان عدالت اداری  در پرونده هایتان بسیار ضروری بوده و اقتضاء دارد که از آن غافل نباشید.

مشاوره حقوقی رایگان تلفنی و حضوری
با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی
با تخصص کامل و انبوهی از پرونده های موفق در دیوان عدالت اداری
شما با خدمات مشاوره رایگان حقوقی و ملاقات حضوری رایگان با  وکیل دیوان عدالت اداری می توانید سئوالات تخصصی خود را مطرح و پاسخ دریافت نمائید.

پذیرش وکالت دیوان عدالت اداری
لطفاً در وقت ملاقات رایگان با وکیل کلیه مدارک و اسناد خود را به همراه داشته باشید .
انتخاب وکیل خوب و پر کار و مسئولیت پذیر باعث صرفه جوئی در وقت و هزینه شما خواهد گردید.
تلفن هماهنگی و پاسخ به سئولات : ۰۹۱۲۶۱۶۱۱۲۱
نشانی ما در شبکه های اجتماعی : 

@vakil724

نشانی دفتر وکالت ما : تهران ، میدان فردوسی ، نرسیده به خیابان ویلا ، کوچه نیائی پلاک ۱/۷

مشاوره حقوقی رایگان

وکیل دیوان عدالت اداری
وکیل متخصص دیوان عدالت اداری ۰۹۱۲۲۳۰۲۳۰۲

اعمال ماده ۷۹ قانون دیوان عدالت اداری
(رسیدگی به شکایات ) 

یکی از راه های فوق العاده دادرسی در دیوان عدالت اداری بعد از قطعیت آراء اعمال ماده ۷۹ از جانب داد باخته میباشد.

 در صورتی که رئیس قوه قضائیه یا رئیس دیوان رأی قطعی شعب دیوان را خلاف بیّن شرع یا قانون تشخیص دهند، رئیس دیوان فقط برای یک­بار با ذکر دلیل پرونده را برای رسیدگی ماهوی و صدور رأی به شعبه هم­عرض ارجاع می‌نماید. رأی صادر شده قطعی است.

تبصره- چنانچه رأی قطعی موضوع این ماده از شعبه بدوی صادر شده باشد، در این صورت پرونده برای صدور رأی به شعبه تجدیدنظر ارجاع می‌گردد.

در خصوص اعمال ماده ۷۹ قانون دیوان عدالت اداری لازم است وکلاء دیوان و موکلین موارد ذیل را مد نظر داشته باشند:

– رسیدگی در شعبه مرجوع­ الیه ( همعرض ) تک مرحله ­ای است و آرای صادره قطعی تلقی می­گردند.

– به صراحت ماده ۱۱۳ قانون تشکیلات دیوان، طرح مجدد پرونده در موارد مغایرت رأی با شرع یا قانون، مانع از اجرای حکم قطعی دیوان نیست، مگر در صورتی که شعبه رسیدگی کننده قرار توقف اجرای حکم اصلی نماید.

– پس از یک­بار رسیدگی، از هیچ جهت دیگر، رسیدگی مجدد امکان­پذیر نمی­باشد. البته این منع مربوط به مواردی نمی­شود که قضات رسیدگی­ کننده بر طبق ماده ۷۵( اشتباه قاضی ) اعلام اشتباه نکرده باشند.

– درخواست اعمال مفاد ماده ۷۹ صرفاً در مورد آرایی قابلیت پیگیری دارد که پس از تاریخ ۲۵/۳/۱۳۹۲ صادر گردیده­اند .

– ملاحظه می­گردد که مقررات این ماده صرفاً در خصوص آرای قطعی اوسط اصیل یا وکیل دیوان عدالت اداری  اعمال می­گردد.

– پس از صدور رای وحدت رویه ، نسبت به آرایی که قبل از صدور رای وحدت رویه صادر شده است ، اعمال ماده ۷۹ قانون تشکیلات و ایین دادرسی دیوان عدالت اداری ازسوی رئیس قوه قضائیه و یا رئیس دیوان عدالت اداری بلامانع است. ( رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ش دادنامه: ۴۲۹ – تاریخ دادنامه: ۶/۷/۹۵- کلاسه پرونده ۷۴۴/۹۵)

– شعبه مرجوع ­الیه مکلف به تبعیت از نظر رئیس قوه قضائیه یا رئیس دیوان نبوده بلکه مکلف به رسیدگی می­باشد و در صدور رأی از استقلال برخوردار است.

– در راستای جلوگیری از تزلزل آرای قطعی، مقررات ماده فوق، صرفاً یکبار قابل اعمال می­باشد.

– منظور از آرای خلاف بین شرع، مواردی است که ضروریات فقهی نا­دیده گرفته شده است و هیچ­گونه اختلافی در مورد آن بین فقها وجود ندارد و دلیل صدور چنین رأیی، غفلت و اشتباه یا مواردی دیگر از این دست می­باشد. و موازین شرعی و قانونی به قدری مشخص باشد که مخالفت رأی صادره، آشکارا به رؤیت برسد.

– منظور از قانون، تمامی قوانین و مقررات مصوب از سوی مراجع رسمی می­باشد و نه صرفاً قوانین مورد تصویب مجلس شورای اسلامی. در ضمن این امکان برای نقض آرای هیأت­های عمومی دیوان عدالت اداری نیز پیش­بینی شده است.

– تشخیص و اطلاع یافتن رؤسای قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری، به هیچ قیدی محدود نشده است و ایشان به هر طریقی که از صدور آرای خلاف بین اطلاع یابند، برای اعمال ماده ۷۹ اقدام می­کنند و حتی اقدام ایشان منوط به درخواست متضرر از رأی نمی­باشد.

– رسیدگی به درخواست اعمال ماده ۷۹ مستلزم پرداخت هزینه دادرسی نیست همانـگونه که نیازی به ارائه دادخواست نمی­باشد و صرفا توسط اصیل یا  وکیل متخصص دیوان عدالت اداری در سایت دیوان عدالت اداری قابل انجام است .

– شعبه رسیدگی کننده محدود به جهت رسیدگی اعلامی نمی­باشد و در صورت وجود جهات دیگر، می­بایست به آنها نیز رسیدگی بنماید.

– علاوه بر تمامی احکام، همه قرار­ها نیز مشمول مقررات ماده ۷۹ قرار می­گیرند.

– اعمال مقررات این ماده محدود به مدت معینی نگردیده است.

– رسیدگی بر اساس ماده فوق، با حضور یک رئیس و دو مستشار تشکیل می­گردد و نظر اکثریت ملاک است.

 بنابر این بر اساس ماده ۷۹ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری در صورتیکه رئیس قوه قضائیه یا رئیس دیوان رای قطعی را خلاف بین شرع یا قانون تشخیص دهند فقط برای یکبار میتوانند با ذکر دلیل پرونده را برای رسیدگی ماهوی و صدور رای به شعبه همعرض ارجاع نمایند .

 بنابراین بعد از صدور رأی قطعی چنانچه اعتراضی در بین نباشد می توان فقط برای یکبار ار رئیس قوه قضائیه یا رئیس دیوان تقاضای رسیدگی نمود چنانچه رأی قطعی صادره خلاف بین شرع یا قانون تشخیص داده شود پرونده با ذکر دلیل به شعبه هم عرض دیوان عدالت اداری ارجاع داده می شود تا پس از رسیدگی ماهوی مبادرت به صدور رأی نماید.
چنانچه رأی قطعی مربوط به مرحله بدوی بوده باشد در اینصورت پرونده برای رسیدگی به شعبه تجدید نظر ارسال خواهد شد.

                                   اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری

به تجویز مواد ۹۸ لغایت ۱۰۶ قانون دیوان عدالت اداری آراء و احکام قطعیت یافته دیوان عدالت اداری در موعد ۲۰ روز بعد از ابلاغ یا زمان حصول اعاده دادرسی میتوان از آراء دیوان عدالت اداری اعاده دادرسی نمود.
داخواست مربوطه با ذکر جهات به شعبه صادر کننده رأی  توسط ذینفع یا وکیل دیوان عدالت اداری تقدیم میگردد و هزینه تقدیم دادخواست تجدید نظر به دیوان عدالت اداری می باشد.
رسیدگی به این دادخواست در صلاحیت شعبه صادر کننده حکم قطعی در دیوان عدالت اداری بوده و در صورت قبول دادخواست مبادرت به رسیدگی ماهوی خواهد نمود .
در این مرحله به هیچ عنوان شخص دیگری به غیر از طرفین و وکلای طرفین با ارائه وکالت نامه رسمی با ذکر مراجعه و پیگیری در دیوان عدالت اداری حق ورود ندارد.
در صورت ضرورت دیوان عدالت اداری می تواند نسبت به صدور و دستور توقف اجرای حکم نیز اقدام نماید.
چنانچه شعبه مربوطه در دیوان عدالت اداری تقاضای متقاضی را موجه تشخیص دهد حکم مورد تقاضا را نقض و حکم لازم را راساً صادر خواهد نمود.
همچنین چنانچه موضوع مغایرت دو حکم باشد شعبه دیوان حکم دوم را نقض و حکم اول را به قوت خود باقی می گذارد.
جهات و مصادیق این درخواست در ماده ۹۸ قانون دیوان عدالت اداری ذکرگردیده است.

هئیت عمومی دیوان عدالت اداری

یکی از عمده ترین وظائف تعریف شده دیوان عدالت اداری رسیدگی به شکایات شهروندان در خصوص ابطال مصوبات خلاف قانون یا شرع بوده که خارج از حدود اختیارات مقام تصویب کننده و به نوعی مداخله در قانونگزاری بوده می باشد .
هئیت عمومی دیوان عدالت اداری متشکل از قضات عالی رتبه با ده سال سابقه کار قضائی بوده و همچنین مشاورین تخصصی و کارشناسانی خبره در اختیار داشته که از نظر مشورتی آنان در رسیدگی به شکایات بهره می گیرد .

هیات عمومی دیوان عدالت اداری
مهدی دربین : مدیرکل هیات عمومی دیوان عدالت اداری و هیات های تخصصی

هئیت عمومی دیوان عدالت اداری همچنین نظر شورای نگهبان در مواردی که شاکی مدعی مغایرت موضوع با شرع گردیده و یا نظر مرکز تقنین قوانین ریاست جمهوری در مواردیکه ادعا بر مخالفت مصوبه با قانون باشد را نیز استعلام و بر اساس آنان مبادرت به صدور رأی می نماید .
پاره ای از پرونده ها نیز به هیأت های تخصصی دیوان عدالت اداری ارجاع میگردد.
هئیت عمومی دیوان عدالت اداری با حضور حداقل دوسوم قضات عالی رتبه دیوان و با ریاست معاون قضائی یا رئیس دیوان عدالت اداری تشکیل و پس از شور و مشورت و رأی گیری مطابق نظر اکثریت قضات حاضر در جلسه مبادرت به صدور رأی می نماید.
مشاوران و کارشناسان دیوان عدالت اداری نیز با دعوت رئیس بدون داشتن حق رأی در جلسات شرکت و نظرات کارشناسی خود را ارائه خواهند نمود.
آراء و احکام صادره از ناحیه هیات عمومی دیوان عدالت اداری لازم الاجرا میباشد.
این هئیت علاوه بر ابطال مصوبات در مواردی نیز اقدام به صدور رأی وحدت رویه می نماید.
کلیه تشریفات ارائه و ثبت دادخواست در دیوان عدالت اداری در خصوص هئیت عمومی نیز جاری و ساری می باشد این درخواست ها توسط رئیس دیوان به دفتر هیات عمومی جهت رسیدگی ارجاع میگردد.
هیات عمومی همچنین در خصوص اعلام تعارض در آراء صادره از شعبات مختلف دیوان پس از احراز تعارض نسبت به صدور رأی اقدام که این دادنامه برای شعب دیوان و سایر مراجع اداری لازم الاتباع میباشد اما اثر این احکام نسبت به آتیه بوده و موجب نقض آراء سابق نمیگردد.

اجرای احکام دیوان عدالت اداری

واحد اجرای احکام در دیوان عدالت اداری زیر نظر ریاست دیوان انجام وظیفه نموده و رئیس اجرای احکام دیوان عدالت اداری معاون رئیس می باشد.

اجرای احکام دیوان عدالت اداری دارای شعبات مختلفی است که بصورت تقسیم کار انجام وظیفه می نماید.
دادرسان اجرای احکام حداقل دارای ۱۰ سال سابقه کار قضائی می باشند که احکامی را که مستلزم عملیات اجرائی باشد رابه مرحله اجرا در خواهند آمد.
برابر قانون کلیه واحدهای دولتی اعم از وزارتخانه ها و سازمانها و موسسات و شرکتهای دولتی و موسسات وابسته به آنها ، نهادهای انقلابی ؛ شهرداری ها و کمیسیون ها مکلف به اجرای آراء صادره از ناحیه دیوان عدالت اداری میباشند و موظفند ظرف یکماه مفاد حکم را به اجرا در آورده و با جلب رضایت شاکی نتیجه را بصورت کتبی به دیوان عدالت اداری اعلام نمایند؛ در صورت استنکاف از اجرای حکم به تقاضای شاکی یا قضات دیوان به انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت سه ماه تا یکسال و جبران خسارت وارده محکوم می گردند.
اجرای احکام صادره ار ناحیه شعب دیوان عدالت اداری یا هیات عمومی به شکل ذیل صورت می پذیرد :
-احضار مسئول مربوطه و تنظیم صورتجلسه کتبی با تعیین مدت معین جهت اجرای حکم یا جلب رضایت شاکی.
-در خصوص محکومیت های مالی که بعد از سپری گردیدن یکسال از تاریخ ابلاغ هنوز اجرای حکم صورت نگرفته باشد دستور توقیف حساب بانکی محکوم علیه صادر میگردد و مبلغ محکوم به از آن ناحیه استیفاء و به شاکی پرداخت میگردد.
-ضبط و توقیف اموال محکوم علیه
– ابطال اسناد یا مصوبات مغایر با رأی دیوان عدالت اداری کلیه دستکاه های اجرائی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری موظف به اجراء احکام و تصمیمات دیوان عدالت اداری می باشند.
قانون دیوان عدالت اداری مشتمل بر ۱۲۴ ماده و ۳۹ تبصره بوده و لازم الاجرا میباشد.

ادرس و نشانی دیوان عدالت اداری در تهران
مشاوره حقوقی رایگان با وکیل دیوان عدالت اداری

دیوان عدالت اداری یا دادگاه عمومی کدامیک ؟!

چنانچه واحدهای دولتی ، شهرداری ها  و….. با مجوز یا بدون مجوز و تشریفات قانونی اقدام به تصرف املاک و یا اراضی مردم برای اجرای طرح های خود نیز نظیر جاده ؛ فضای سبز ، تصفیه خانه آب و فاضلاب ، ایستگاه برق ، کارگاه و … نمایند مرجع رسیدگی به شکایت اشخاص به طرفیت واحدهای دولتی و شهرداری ها در زمینه تملک اراضی و ابنیه واقع در طرح های دولتی و شهرداری ها و همچنین صدور رأی براساس استحقاق مالکان اراضی مزبور به دریافت معوض یا بهای آن براساس رأی شماره ۱۹۹ هیات عمومی دیوان عدالت اداری و مواد ۱۰ و ۱۱ قانون تشکیلات آئین دارسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۰ مرجع رسیدگی ابتدائی دیوان عدالت اداری است اما پس از صدور رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر وقوع تخلف و یا ملزم نمودن به معوض شخص می بایست شخصاً یا توسط وکیل دادگستری جهت دعوی مطالبه قیمت ملک یا معوض آن به دادگاه عمومی مراجعه نماید .

بنابراین  براساس ۱ و ۲ ماده ۱۰ قانون و آئین دارسی دیوان عدالت اداری تعیین میزان خسارت وارده پس از صدور رأی در دیوان عدالت اداری مبنی بر احراز تخلف در صلاحیت دادگاه عمومی میباشد .

 علاوه بر آن چنانچه خسارتی به اشخاص وارد آید که به دلیل تصمیمات یا اقدامات اداری نباشد و بعنوان مثال چنانچه در اثر وقوع تخلف قراردادی اداره دولتی به طرف قرارداد خسارتی وارد آید و خسارت وارده ارتباطی به تصمیمات یا اقدامات اداری نداشته باشد در صلاحیت محاکم عمومی است .

همچنین چنانچه مالک اعتراضی به تملک ملک خود نداشته و فقط معوض آنرا یا قیمت را مطالبه نماید چون جنبه ترافعی دارد رسیدگی  به آن در صلاحیت دادگاه عمومی بوده و نیازی به مراجعه به دیوان عدالت اداری نخواهد بود.

دفاتر استانی دیوان عدالت اداری

ضمناً همانطوریکه سابقاً باطلاع رسید دیوان عدالت اداری جهت خدمت رسانی و تسهیل دسترسی مردم به خدمات دیوان دفاتری را مراکز استانها را ه اندازی نموده که البته این دفاتر در کار قضائی دخالتی نداشته و صرفاً وظائف دفتری خود را به شرح ذیل انجام می دهند :
الف : پذیرش و ثبت داخواست ها و لوایح شکات و وکیل دیوان عدالت اداری .
ب : راهنمائی و ارشاد مراجعین و شاکیان
ج : ابلاغ در حوزه مربوطه
د : انجام دستورات دیوان در حوزه مربوطه
البته توصیه میگردد که شاکی یا وکیل متخصص دیوان عدالت اداری منتخب جهت ثبت مستقیماً به دیوان عدالت اداری در تهران مراجعه نمایند اما چنانچه این امر میسر نگردید می توان از طریق نمایندگی و دفاتر استانی دیوان عدالت اداری که آدرس و نشانی محل اسقرار در آنان در ذیل خواهد آمد مراجعه و پیگیر شکایات باشند .
جهت تسریع در ثبت شکایات بهتر است به ساختمان دیوان عدالت اداری در تهران مراجعه فرمائید .:
مشاوره حقوقی رایگان با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری و پذیرش وکالت دیوان عدالت اداری  ۰۹۱۲۶۱۶۱۱۲۱

«آدرس و نشانی محل اسقرار نمایندگی و دفاتر دیوان عدالت اداری در مراکز استانها و شهرستانها »

جهت دریافت نشانی دیوان عدالت اداری و دفاتر نمایندگی اینجا را کلیک بفرمائید .

اسامی قضات دیوان عدالت اداری ( شعب بدوی ):

نام رئیس جدید دیوان عدالت اداری : حکمت علی مظفری

نام رئیس دیوان عدالت اداری : حجت الاسلام حکمتعلی مظفری

رئیس هیئت تخصصی اراضی – شهرسازی –  منابع طبیعی و محیط زیست : حمید رضا شریعت فر

رئیس هیئت تخصصی شوراهای اسلامی : محمد حسن پیرزاده

رئیس هیئت تخصصی استخدامی : حجت الاسلام علی اکابری

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات : سعید کریمی

مدیر کل هیات عمومی و هیات های تخصصی : مهدی دربین

معاون قضائی  در امور کار و تامین اجتماعی :سید کاظم موسوی

رئیس شعبه ۱ دیوان عدالت اداری جناب آقای  قاضی حسن امجدی (قاضی سابق محمد آشورلو)

رئیس شعبه ۲ دیوان عدالت اداری جناب آقای قاضی حمید رضا شریفی

رئیس شعبه ۳ دیوان عدالت اداری جناب آقای قاضی برومند زاده

رئیس شعبه ۴ دیوان عدالت اداری  جناب آقای قاضی صفدر محققی ( ویژه چاه های بدون پروانه )

قاضی شعبه ۵ دیوان عدالت اداری قاضی محمد حسین معصومی ( قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری)

قضات شعبه ۶ دیوان عدالت اداری قاضی مهدی فرد محمدیان

شعبه ۷ قاضی رضا میشان ( بلاتصدی-   وکیل قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری )

ریاست شعبه ۸ دیوان عدالت اداری قاضی محمد علی فریادرس

رئیس شعبه ۹ دیوان عدالت اداری قاضی مسیح الله ذوالقدر

رئیس شعبه ۱۰ دیوان عدالت اداری قاضی رحمان پیوست ( ویژه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و دعاوی شهرداری ها )

قاضی شعبه ۱۲ دیوان عدالت اداری قاضی شهریار قلعه

رئیس شعبه ۱۳ دیوان عدالت اداری جناب قاضی محمد برازنده

رئیس شعبه ۱۵ دیوان عدالت اداری جناب قاضی ابوالفضل حسن زاده  ( قاضی سابق شجاعی نوری )

رئیس شعبه ۱۶ دیوان عدالت اداری ( قاضی بازنشسته شده دیوان عدالت اداری )

ریاست و قاضی شعبه ۲۵ دیوان عدالت اداری قاضی خیر علی نیک زاده

قاضی شعبه ۲۳ محسن هدایت منش

رئیس شعبه ۲۶ دیوان عدالت اداری جناب قاضی ابوالفضل نجفی

رئیس شعبه ۲۷ دیوان عدالت اداری  قاضی سید توحید عاملی

رئیس شعبه ۲۸ دیوان عدالت اداری قاضی مومنی

رئیس و دادرس شعبه ۲۹ دیوان عدالت اداری جناب آقای سید توحید عاملی ( قاضی سعید شرافتی قاضی سابق شعبه بوده است )و اخیرا قاضی عباس محدث

رئیس شعبه ۳۰ دیوان عدالت اداری جناب آقای سید سعید برقعی

ریاست شعبه سی و یک ۳۱ دیوان عدالت اداری قاضی حمید اسدی ( ویژه رسیدگی به هیات های انضباطی رسیدگی به شکایات و تخلفات نیروهای مسلح ) قاضی علی اکابری و قاضی مرتضی فردی نیز قضات بازنشسته این شعبه میباشند.

رئیس شعبه ۳۲ دیوان  عدالت اداری قاضی علی راسخی ( رئیس اسبق قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری و وکیل دادگستری میباشد و ویژه رسیدگی به رای کمیسون ماده۱۴۰ و ۱۴۱ناجا و اخیرا هیات رسیدگی به شکایات و تخلفات نیروهای مسلح )

رئیس شعبه ۳۵ دیوان عدالت اداری قاضی صادق گودرزی

قاضی شعبه ۳۶ دیوان عدالت اداری (وکیل قاضی بازنشسته )

قاضی شعبه ۳۸ دیوان عدالت اداری  جناب آقای حمید رضا بهرامی

قاضی شعبه ۳۹ دیوان عدالت اداری قاضی احسان کلانتری میبدی منصوب سال ۱۴۰۰ (قاضی سابق محمد حسنوند)

قاضی شعبه ۴۰ دیوان عدالت اداری قاضی علی محمدی

قاضی شعبه ۴۱ دیوان عدالت اداری قاضی خلیل احمدی

رئیس شعبه ۴۲ دیوان عدالت اداری جناب آقای رحمان افشار

نام قاضی شعبه ۴۳ دیوان عدالت اداری قاضی محمد اسماعیلی  – قاضی سابق از قضات بازنشسته دیوان عدالت اداری میباشد.

قاضی شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری مختار کوشا( در حال جابجائی یا بازنشستگی)

ریاست شعبه ۴۷ دیوان عدالت اداری قاضی محمد علی رشیدی

قاضی شعبه ۵۲ دیوان عدالت اداری قاضی جهانبخش سامانلو

قاضی شعبه ۵۴ دیوان عدالت اداری قاضی  سید مهدی هاشمی نژاد

قاضی سعبه ۵۵ دیوان عدالت اداری محمد رضا شجاعی نوری

قاضی شعبه ۵۶ دیوان عدالت اداری قاضی جواد فرخاری (قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری)

ریاست شعبه ۵۷ دیوان عدالت اداری قاضی ابوالقاسم راد نیا

ریاست شعبه ۵۹ دیوان عدالت اداری قاضی رحیم جوام -( سید مهدی هاشمی نژاد- وکیل قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری

قاضی شعبه ۶۲ محمد علی فریاد رس

ریاست شعبه ۶۴ دیوان عدالت اداری قاضی علی صادقی زاده

قاضی شعبه ۶۵ دیوان عدالت اداری قاضی محمد امین زاده

قاضی شعبه ۶۶ قاضی حمید عبدالمنافی

قاضی شعبه ۶۸ دیوان عدالت اداری قاضی احمد قهرمانی

اسامی قضات دیوان عدالت اداری ( شعب تجدید نظر ):

  • اسامی قضات شعبه دوم تجدید نظر دیوان عدالت اداری : رئیس قاضی محمد مهری و قاضی و مستشار قاضی غلامحسین خراسانی
  • اسامی قضات شعبه سوم تجدید نظر دیون عدالت اداری قاضی جواد جباری (قاضی) زین العابدین شجاع (مستشار) علی رضا خلیل زاده ( مستشار )
  • رئیس شعبه ۴ تجید نظر دیوان عدالت اداری قاضی رامین مرادی وقاضی عبداللهی
  • ریاست شعبه ۶ تجدید نظر دیوان عدالت اداری قاضی محمد رضا شریعت فر و مستشار شعبه ۶ دیوان عدالت اداری قاضی مهدی فرد محمدیان و قاضی هادی کرمانی
  • اسامی قضات شعبه ۷ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری اقایان حبیب الله محمدی ( رئیس شعبه ) و قاضی محمد صادق جمشیدی ( مستشار شعبه )
  •  قاضی شعبه ۱۳تجدید نظر دیوان عدالت اداری آقای علی اصغر جعفری ورامینی و قاضی مستشار علی همت کلی وند ( ویژه رسیدگی به مشاغل سخت و زیان آور)
  • قضات شعبه ۱۸ تجدید نظر دیوان عدالت اداری : رئیس قاضی محمد حسن نژادی – مستشار قاضی ابوالقاسم راد نیا
  • قاضی شعبه ۱۹ تجدید نظر دیوان عدالت اداری : رئیس نبی الله کرمی مستشار  قاضی فتح الله نعمتی
  • قاضی شعبه ۲۴ تجدید نظر دیوان عدالت اداری صمد بشارتی فر و مستشار شعبه ۲۴ دیوان عدالت اداری مختار کوشا ( ویژه رسیدگی به آرای هیات های انضباطی رسیدگی به شکایات و تخلفات نیروهای مسلح )
  • رئیس شعبه ۲۵ تجدید نظر دیوان عدالت اداری قاضی سید کاظم موسوی و مستشار شعبه قاضی علی اکبر رشیدی
  • ریاست محترم شعبه ۲۶ دیوان عدالت اداری جناب آقای دکتر زین العابدین تقوی و مستشار شعبه قاضی دیوان عدالت اداری بنام محمد رضا رفیعی
  • رئیس شعبه ۲۸ تجدید نظر دیوان عدالت اداری قاضی فرشید دهقان و مستشار شعبه ۲۸ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری محمد رضا پور قربانی
  • رئیس شعبه ۲۹ تجدید نظر دیوان عدالت اداری قاضی مختار کوشا مستشار شعبه ۲۹تجدید نظر دیوان عدالت اداری قاضی فرشید دهقان
  • رئیس شعبه

مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل دیوان عدالت اداری ۰۹۱۲۶۱۶۱۱۲۱ ما پرونده شما را در دیوان عدالت اداری بصورت تضمین شده به موفقیت میرسانیم .

دیوان عدالت اداری

وکالت تضمینی و تخصصی پرونده های دیوان عدالت اداری همراه با مشاوره حقوقی رایگان با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری.

جهت مشاوره حقوقی رایگان با وکیل با ما بوسیله شماره ۰۹۱۲۲۳۰۲۳۰۲ تماس حاصل فرمائید .

نشانی دفتر وکالت ما : تهران میدان فردوسی نرسیده به استاد نجات اللهی ک نیائی پ ۷ ممیز یک دفتر وکالت

دانلود نمونه دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری در لینک ذیل:

فرم دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری

در دیوان همه روز تعداد زیادی پرونده از سراسر کشور ثبت شده و قضات فرصتی برای بررسی دقیق پرونده ها ندارند بنابراین عامل اساسی پیروزی در پرونده پیگیری میباشد .
طبعا قضات به سبب کثرت پرونده ها صرفا پرونده هایی را که پیگیری میشود را مورد دقت قرار میدهند.
با توجه به تخصصی بودن وکالت در دیوان و اینکه بدون حضور وکیل احتمال موفقیت بسیار پایین میباشد لازم است از وکیل استفاده فرمایید .
بیاد داشته باشید که تنها یکبار فرصت اثبات حق خود را دارید .
دفتر وکالت: ادرس دفتر ما:
تهران- میدان فردوسی نرسیده به خیابان ویلا کوچه نیایی پ ۱\ ۷ کد پستی ۱۵۹۹۹۳۳۹۱۱دفتر وکالت
# لطفا قبل از تشریف فرمایی هماهنگ بفرمایید .
# مشاوره حضوری در دفتر ما رایگان است .
#لطفا هنگام تشریف فرمایی اصول کلیه اسناد خود را همراه بیاورید .
#خوشحال میشویم قبل از تشریف فرمایی در خصوص عملکرد ما از دیوان تحقیق بفرمایید .
با تشکر

کلید:

قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری پیگیری پرونده تجدید نظر دیوان عدالت اداری پذیرش وکالت دیوان عدالت اداری  نمونه دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری مشاوره حقوقی رایگان   و پذیرش وکالت دیوان عدالت اداری مدت زمان صدور رای تجدید نظر دیوان عدالت اداری نمونه رای دادنامه تجدید نظر دیوان عدالت اداری  مشاوره حقوقی رایگان .

آدرس شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری نحوه اعتراض به رای دیوان عدالت اداری اسامی قضات تجدید نظر دیوان عدالت اداری وکیل دیوان عدالت اداری قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری وکیل  برای شکایت دیوان عدالت اداری وکیل مجرب دیوان عدالت اداری وکیل دعاوی دیوان عدالت اداری مشاوره حقوقی رایگان وکیل متخصص دیوان عدالت اداری .

وکیل خوب و متخصص دیوان عدالت اداری وکیل دیوان عدالت اداری هزینه وکیل دیوان عدالت اداری مشاوره رایگان حقوقی  پذیرش وکالت دیوان عدالت اداریبا وکیل دیوان عدالت اداری وکیل با تجربه دیوان عدالت اداری وکیل خوب دیوان عدالت اداری وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری  وکیل دیوان عدالت اداری مشاوره تلفنی رایگان مشاوره حقوقی رایگان پذیرش وکالت دیوان عدالت اداری   وکیل متخصص دیوان عدالت اداری نویری دفتر وکالت وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری بهترین وکیل دیوان عدالت اداری پذیرش وکالت دیوان عدالت اداری لیست بهترین وکلای دیوان عدالت اداری بهترین وکیل دیوان عدالت اداری قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری .

محل واقع شدن دیوان عدالت اداری در تهران قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری سایت دیوان عدالت اداری  پذیرش وکالت دیوان عدالت اداری بهترین وکیل دیوان عدالت اداری وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری با تخصص دیوان عدالت اداری وکیل با تجربه دیوان عدالت اداری وکیل متخصص دیوان عدالت اداری  پذیرش وکالت دیوان عدالت اداری سایت دیوان عدالت اداری نمونه فرم شکایت دیوان عدالت اداری فرم دادخواست دیوان عدالت اداری هزینه وکیل دیوان عدالت اداری هزینه ابطال تمبر و هزینه دادرسی دیوان عدالت اداری وکیل ارزان دیوان عدالت اداری.

کمیسیون امور آبهای زیر زمینی.

لیست وکلای دیوان عدالت اداری اسامی وکلای دیوان عدالت اداری قاضی دیوان عدالت اداری قبول تضمینی پرونده دیوان عدالت اداری به شرط موفقیت حق الوکاله اقساطی تعرفه وکیل دیوان عدالت اداری هزینه وکیل متخصص دیوان عدالت اداری جهت وکالت تخصصی در دیوان عدالت اداری اسامی وکلای متخصص دیوان عدالت اداری نویری سایت دیوان عدالت اداری فرم دادخواست دیوان عدالت اداری پیگیری پرونده دیوان عدالت اداری قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری  مشاوره حقوقی رایگان قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری .

وکیل نیروهای مسلح و هیات رسیدگی به شکایات و تخلفات نیروهای مسلح نداجا ناجا نزاجا آجا اعتراض به رای هیات انضباطی نیروهای مسلخ اخراج معافیت از خدمت انفصال دائم و موقت وکیل دیوان عدالت اداری …

نشانی دیوان عدالت اداری شماره تلفن دیوان عدالت اداری  وکیل دیوان عدالت اداری هزینه وکیل دیوان عدالت اداری وکیل قانونی وکیل به شرظ موفقیت  حق الوکاله قضات بازنشسته دیوان لیست و اسمی وکلای دیوان عدالت اداری کانون وکلای متخصص دیوان عدالت اداری نویری دیوانوکیل متخصص دیوان عدالت اداری مشاوره حقوقی رایگان پذیرش وکالت قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری .

https://adl724.com/category/%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d8%af%d8%a7%d9%84%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

15 نظر در مورد “دیوان عدالت اداری

  1. باسلام و وقت بخیر
    ضمن تشکر از پیگیریهای حضرتعالی
    احتراما به استحضار میرساند در دانشگاه زابل تعداد ۳۰۹ نفر از کارمندان از طریق شعب دیوان عدالت اداری رای مثبت گرفته و از قراردادی به پیمانی تبدیل وضعیت شدند و من متاسفانه با داشتن سابقه کار بالا و دارای پستهای مهم اداری توسط قاضی محترم شعبه ۳۹ رای منفی دادند و فقط همین آقای قاضی به همه منفی داده اند و با قوانین خدمات کشوری مطابقت نمودن و سایر قضات محترم دیوان عدالت اداری مثبت رای دادند و به قوانین هیات امنایی استناد کردن حال تقاضا دارم با داشتن اعلام نظر موافقت کتبی رییس دانشگاه برای من هم دیوان عدالت اداری همکاری نموده و با پیمانی شدنم موافقت نمایند.
    با سپاس فراوان
    مصطفی ذوالفقاری-
    کدملی ۳۶۷۴۱۱۲۲۵۶

  2. با سلام
    میرزایی هستم
    خواستم از بابت پیگیریهاتون و زحماتتان تشکر کنم بخصوص جناب آقای نویری عزیز که سنگ تمام گذاشتن و واقعا ایشون آنقدر خوب هستند که نمیزارن حق کسی ضایع بشه خداوند انشالله نگهدارتون باشه
    بنظر من صادق ترین افراد توی این دفتر کار می‌کنند

  3. با عرص سلام و خسته نباشید .
    پرونده ای دارم که ارجاع شده به شعبه ۳۷ و در لیست ارائه شده در این سایت چنین شعبه ای ذکر نشده .
    می شود لطف کنید و راهنمائی بفرمایید .
    باتشکر .

    1. لطفا تصویر کارت ملی خودتون رو به واتس آپ ۰۹۱۲۶۱۶۱۱۲۱ ارسال فرمائید تا شماره پرونده پرونده شما در شعبه ۳۷ دیوان عدالت اداری رو به شما اعلام کنیم.

  4. با سلام اینجانب تقریبا ۲۱ سال رسمی تو نظام توکمیسیون اخراج شدم که نبودم غیابی برام نظر دادن که غیر قانونیه چکار کنم حقم ضایع نشه یه بارم توسط دیوان ش ۲۴ نقض شده ولی اونا مجددا بازم غیر حضوری رای قبلیو تایید کردن

    1. درود بر شما ❤
      متاسفانه بسیار دیر اقدام فرمودید لازم بود زودتر کار را به وکیل متخصص دیوان عدالت اداری میسپردید تا رای کمیسیون یا هیات رسیدگی به شکایات و تخلفات را برایتان نقض مینمود .

  5. سلام بنده هیجده سال در کمیته امداد امام خمینی استان فارس شهرستان استهبان به صورت قراردادی درسمت جمع آوری صدقات مشغول به خدمت بودم که به خاطر سختی کار چون کار ما با موتور بود وفاصله صد کیلومتری برای جمع آوری در سرما وگرما با موتور طی میکردم به دیسک کمر مبتلا شدم وچون توان قبل را نداشتم به بهانه عدم کارآیی مرا اخراج کردندوحدود یک سال است که بنده را اخراج کرده اند وبه دیوان شکایت کرده ام ولی هنوز جوابی به بنده نداده اندوآخرین تاریخ پرونده برای بیست وهفتم بهمن میباشد خواستم از شما کمک بگیرم تا به حق خود برسم ممنون

    1. با سپاس از تماس شما لطفا تصویر اسناد و مدارکتون رو به واتس اپ شماره ۰۹۱۲۶۱۶۱۱۲۱ برای وکیل متخصص دیوان عدالت اداری ارسال تا بررسی و پاسخ داده شود.

  6. با سلام بنده جهت تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر از شرکتیبه قطعی رسمی در دیوان طرح دعوی کردم وه پرونده به شعبه ۳۰ بدوی ارجاع گردیده است لذا شرکت در جهت اجرا نکردن این بخشنامه دفاعیاتی مطرح نموده از محضر شما اساتید راهنمایی خواستم آیا نیاز به وکیل دارم در این مرحله ۰۹۱۲۴۶۰۱۹۲۲

  7. سلام وقت بخیر خسته نباشید من ۵ سال بود تو یک شرکت خصوصی کار میکردم هم کسری حقوق دارم و هم کسری بیمه با این که تمام مدارک دستم هست ولی رای هیات تشخیص و تجدید نظر فقط یک سال آخر رو برام حساب کردن و متاسفانه رای دیوانم عدالت شعبه ۵۴ هم همین بود الان تقاضای تجدید نظر دادم میشه لطفا راهنماییم کنید که بالاخره بتونم به حقم برسم

    1. با درود متاسفانه بسیار دیر به فکر وکیل متخصص دیوان عدالت اداری افتادید قبل از تقدیم دادخواست به دیوان عدالت اداری لازم بود که کار به وکیل سپرده شده تا اساس پرونده صحیح پیش رفته باشدو الان که در مرحله تجدید نظر خواهیست شانس موفقیت وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری بسیار پائین بوده و در این مرحله وکیل دیوان عدالت اداری نمیتوند کمک چندانی بنماید .

  8. با سلام
    لطفاً اسامی قضات شعبه ۳۷ دیوان عدالت اداری را نیز ذکر فرمایید
    آیا میشود از قضات دیوان به علت عدم توجه به مستندات ابزاری و رسمی، به دادسرای انتظامی قضات شکایت کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید
آدرس