تعلیق اجرای مجازات

تعلیق اجرای مجازات در مرحله اجرای احکام   توسط وکیل پایه یک دادگستری  با ۳۰ سال سابقه کار  جهت زندانی و یا محکومی که هنوز اجرای حکم نشده است در شرایطی خاص قابل قبول وکالت میباشد .

جهت قبول وکالت ابتدا با شماره های ما ارتباط برقرار فرموده و با تعیین وقت قبلی جهت مشاوره حضوری رایگان با وکیل تشریف فرما شوید .

    تعلیق اجرای مجازات

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل پایه یک پایه یک دادگستری

۲ ۲۳۰ ۲۳۰ ۰۹۱۲

۱۲۱ ۶۱ ۶۱ ۰۹۱۲

۸۳ ۹۴۴ ۸۳ ۰۹۱۲

قبول وکالت از سراسر کشور

نشانی دفتر وکالت ما :

تهران – میدان فردوسی – نرسیده به استاد نجات اللهی ک نیائی پلاک ۷ ممیز یک دفتر وکالت

<yoastmark https://adl724.com/wp-content/uploads/2023/10/مشاوره-حقوقی-230.jpg 258w, https://adl724.com/wp-content/uploads/2023/10/مشاوره-حقوقی-230-150x150.jpg 150w

  تعلیق کردن اجرای مجازات بهترین روش برای تعدیل کردن مجازات است که اجرای مجازات را به منظور اصلاح مجرم معلق می نماید .

    معلق شدن اجرای مجازات برای مجرم ایجاد حق نمی کند وصرفاً کمکی است که توسط قاضی پرونده برای بازگشت مجرم اصلاح پذیر به زندگی اجتماعی خویش قوه قضائیه برای کاهش تعداد زندانیان وبرگرداندن مجرمان غیر خطرناک به آغوش خانواده این نهاد را ایجاد نموده است چرا که حضور در زندان علاوه برهزینه های سر سام آور برای دولت موجب معاشرت و مصاحبت با مجرمان حرفه ای می شود که اثرات سوئی بر روند اصلاح پذیری مجرمان دارد .

   تعلیق اجرای مجازات  نیز همانند تعویق صدور حکم به ۲ صورت ساده و مراقبتی است .

در تعلیق ساده مجرم از زندان فوراً آزاد می شود ودر مدتی که دادگاه تعیین می نماید نباید مرتکب جرم شود اما در تعلیق مراقبتی مجرم باید دستورات دادگاه را به موقع اجرا گذارد .

این دستورات می توانند حرفه آموزی – ترک اعتیاد – گذراندن دوره های آموزشی و…. باشد .

   معلق شدن اجرای مجازات پس از صدور حکم توسط دادگاه یا اجرای قسمتی از مجازات است و این امر با تعلیق تعقیب که در دادسرا وجود دارد متفاوت است .

شرایط تعلیق :

دادگاه برای صدور تعلیق اجرای مجازات ابتدا باید ۴ شرط را احراز نماید که عبارت است از :

۱-وجود جهات تخفیف

 ۲-پیش بینی اصلاح مرتکب

۳-جبران ضرر و زیان یا برقراری ترتیبات جبران

 ۴-فقدان سابقه کیفری

در ماده ۴۶ قانون مجازات اسلامی آمده است که در جرائم تعزیری درجه ۳ تا ۸ ونه در حد و قصاص دادگاه با احراز ۴ شرط پیش گفته شده اجرای مجازات را از ۱ تا ۵ سال معلق نماید .    

         دادستان و قاضی اجرای احکام و حتی خود محکوم پس از تحمل ۳/۱ مجازات می تواند تقاضای تعلیق اجرای مجازات را نماید .

     بعضی از جرائم مانند جرائم امنیتی –سازمان یافته –اسید پاشی – آدم ربائی سرقت مسلحانه یا مقرون به آزار –قدرت نمائی و ایجاد مزاحمت با چاقو یا اسلحه دیگر و جرائم علیه عفت عمومی غیر مواد ۶۳۹ و ۶۴۰ تعزیرات – قاچاق عمده مواد مخدر و روان گردان مشروبات الکلی و سلاح و مهمات – قاچاق انسان جرائم اقتصادی بیش از ۱۰ میلیون تومان قابل تعلیق اجرای مجازات نیستند .

   اما به موجب قانون کاهش حبس تعزیری در جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی در صورت همکاری موثر مرتکب درکشف جرم و شناسائی سایر متهمان تعلیق بخشی از مجازات  بلامانع است .

    اگر قسمتی از مجازات معلق شود مدت تعلیق از زمان خاتمه اجرای مجازات غیر معلق محاسبه می شود.

   اگر پس از صدور تعلیق اجرای مجازات مرجع قضائی به هر نحو متوجه گردد مجرم فاقد ۴ شرط پیش گفته شده بوده است تعلیق اجرای مجازات را لغو میکند شرایط مجرم پس از تعلیق بسیار حساس است زیرا نباید مرتکب جرم عمدی مستوجب حد –قصاص –دیه تعزیر تا درجه ۷ شود زیرا در این صورت علاوه بر مجازات جرم جدید مجازات معلق شده نیز به اجرا در می آید .

<yoastmark https://adl724.com/wp-content/uploads/2023/10/مشاوره-حقوقی-230.jpg 258w, https://adl724.com/wp-content/uploads/2023/10/مشاوره-حقوقی-230-150x150.jpg 150w

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل پایه یک پایه یک دادگستری

۲ ۲۳۰ ۲۳۰ ۰۹۱۲

۱۲۱ ۶۱ ۶۱ ۰۹۱۲

۸۳ ۹۴۴ ۸۳ ۰۹۱۲

قبول وکالت از سراسر کشور

نشانی دفتر وکالت ما :

تهران – میدان فردوسی – نرسیده به استاد نجات اللهی ک نیائی پلاک ۷ ممیز یک دفتر وکالت

در صورت زندانی بودن متقاضی :

در صورت زندانی بودن محکوم علیه لازم است ابتدا درخواست وکیل خطاب به رئیس زندان محل تحمل کیفر تسلیم گردیده و سپس موضوع در شورای طبقه بندی زندان طرح میگردد

پس از تصویب صورتجلسه شورای طبقه بنذی زندان عین صورتجلسه به اجرای احکام کیفری ارسال و از جنب اجرا پرونده به دادگاه صادر کننده حکم قطعی ارسال میسگردد

پس از وصول پرونده توسط دادگاه صادر کننده حکم قطعی (بدوی یا تجدید نظر ) توسط قاضی صادر کننده حکم قطعی اتخاذ تصمیم خواهد گردید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید
آدرس